למה ש"ס לא תצרף את אגו"י לבלוק טכני? יהודה אבידן מסביר

    אסתי פלד 1 Comment on למה ש"ס לא תצרף את אגו"י לבלוק טכני? יהודה אבידן מסביר

    ברקע הנתק ביחסים בין הסיעות המרכיבות את מפלגת יהדות התורה: 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' דנו הפרשנים יהודה אבידן, איש ש"ס ואיש התקשורת, שמעון ברייטקופף לשיחה על השינויים המתגלעים במפה הפוליטית החרדית | האזינו לשיחה שהתגלגלה למחוזות בלתי צפויים

    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שאבי רבינא, כתב הכנסת של "קול חי" שטח ב"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן את הקרע ב'יהדות התורה' שמתפתח ועל כך שמקורב למרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א שהבהיר כי המאבק על עצמאות החינוך החרדי קריטי לראש הישיבה גם במחיר שאגודת ישראל לא תעבור את אחוז החסימה. רבינא סייג וטען כי למרות הנתק בין הצוותים הפוליטיים, נמשכים הניסיונות להוביל לפיתרון מול בעלזא, מה שיאפשר פתח לריצה משותפת.

    בשיחת הפרשנים ב"מהדורה המרכזית" שטח הפרשן, שמעון ברייטקופף את דעתו לגבי הדיבורים להיפרדות 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל': "אני לא חושב שיהיה דם ברחובות, אין משהו שמניע אנשים לקלפיות כמו מלחמה בין הסיעות. זה לא יפגע באחדות הפוליטית".

    יהודה אבידן טען מנגד: "זה לא יקרה, בסופו של יום המספרים מתכנסים והמפלגות לא יעברו. על מי דגל בונים? על הספרדים בני התורה. גם אם הם יצליחו, זה לא יגיע לאחוז החסימה". איש ש"ס אבידן תקף את "דגל התורה": מה שדיברו על הסכם בין דגל התורה עם לפיד וגנץ, כנראה זה נכון כי מהלך של היפרדות הוא להמליך את לפיד"

    "אלו שהפריחו את הנתונים, אין שום בעיה להיפרד יום אחרי הבחירות ולרוץ כבלוק טכני" טען אבידן. אך כשברייטקופף הציע לו להכניס את 'אגודת ישראל' כבלוק טכני עם ש"ס ולהיפרד טען אבידן: "אנחנו בש"ס לא רוצים אשכנזים אצלינו. הקמנו את ש"ס על טהרת הגזע הספרדי. אנחנו ספרדים גזעניים, לא רוצים אשכנזים ברשימה שלנו".

    אבידן הסתייג בשידור מדבריו הקשים נגד אשכנזים לאחר הערת המגיש אבי מימרן: "אנחנו רוצים להיות עצמאיים, אנחנו כרגע בשיקום ויעיד עולם התורה הספרדי שפורח. זה לא משנאה כמובן, זה מגאווה. רגשי הנחיתות שלכם (האשכנזים, א"פ) היא בעייתית, זו הגאווה הספרדית – לא רוצים להתעסק איתכם, תעזבו אותנו. הלוואי שלא תקבלו שום ילד ספרדי במוסדות אשכנזים. הנה אני גזען"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "אולי המוכש"ר יתוקצב כמו החינוך העצמאי"? מה זה אומר שהחינוך העצמאי מתוקצב יותר??